Pořadí Název Obrázek Cena od [Kč] Hodnocení

TOP knihy v Německu

Žebříček pro vás připravujeme…

Některé z produktů mohou být určeny pouze pro zahraniční trh.

Alternativní produkty z této kategorie výhodně nakoupíte ZDE.

Rady pro správný výběr

Chcete obdarovat některého ze svých příbuzných či přátel knihou, ale ne, a ne přijít na to, jakou vybrat? Nechcete dopadnout stejně jako minule, kdy jste se opravdu netrefili do vkusu a po rozbalení dárku následoval jen smutný pohled? Udělejte si přehled o současném knižním trhu a zjistěte si předem od osoby, kterou chcete obdarovat, co má ráda a jaké jsou její zájmy. Že i tak je výběr stále široký? Nezoufejte, poradíme vám, jak se dostat k vysněnému pokladu, který potěší.

K čemu je dobré čtení knih?

Čtení knih je činností, která vede nejen k rozšíření slovní zásoby a rozvoji paměti, pomáhá také vylepšit úroveň soustředění a eliminovat důsledky každodenního stresu. Proto, aby vám kniha přinesla všechny tyto benefity je však potřeba vybrat vhodný žánr a dílo, které čtenáře zaujme. Škatulkování knih podle žánrů povede vždy k nepřesnostem, ale alespoň pokus o roztřídění s ohledem na zaměření knihy a její žánr je potřeba. Zhruba lze knihy v závislosti na jejich žánru rozdělit na:

• odborné,
  • populárně naučné,
  • beletrii.

Samozřejmě mezi čtenáři jsou nejčastěji vyhledávány beletristické knížky, u kterých je možno odpočívat, či populárně naučné, z nichž se srozumitelnou formou dozvědí nové informace. Tyto oblasti lze rozdělit ještě na několik žánrově rozdílných celků. V oblasti beletrie rozlišujeme sci-fi, detektivky, fantasy, romány, poezii apod. Populárně naučné knihy lze rozdělit na historické, cestopisné, literaturu faktu, biografie, naučnou literaturu. V oblasti odborných knih je pozornost čtenářů zaměřena zejména na učebnice a knihy z jednotlivých vědeckých oblastí.

• Při výběru knihy se soustřeďte v první řadě na její žánr a zaměření. Nemá smysl kupovat populárně naučnou knihu o cestování člověku, který neopustí domácí půdu.
  • Nejširší nabídku knih najdete v oblasti beletrie, která je určeně zejména k odpočinku a relaxaci.

Jak poznat, zda bude konkrétní kniha ta pravá?

Při výběru knihy se zaměřte na její anotaci, což je krátký text na vnitřní straně obálky, který popisuje hlavní linii děje. Někdy je anotace doplněna také informací o autorovi. Pokud kniha prošla tímto prvotním filtrem, zkuste se začíst do několika jejích stránek. Tak poznáte, že vám sedí autorův styl a spád děje a že se při čtení nenudíte. Ohled berte také na délku knihy. Začínající čtenář se pravděpodobně nebude cítit komfortně s knihou čítající stovky stran, naopak opravdového hltače knih nepotěšíte několikastránkovým výtiskem, který zvládne přelouskat za jeden večer.

• Při výběru knihy si nejprve přečtěte její anotaci a následně i několik prvních stránek.
  • Svoji roli při výběru toho správného díla, s nímž strávíte vy nebo vaši blízcí několik večerů by měl hrát i jejich rozsah a počet stran.

Dejte na recenze

Praktická doporučení na kvalitní knihy najdete i ve čtenářských databázích knih, kam můžete sami po přečtení některého díla přidat jeho hodnocení. Právě tyto servery poskytují praktické zkušenosti a při výběru knihy jsou jejich informace k nezaplacení. Hodně napoví i pořadí knihy na žebříčcích oblíbenosti. Často se ale může stát, že kniha ostatními čtenáři hodnocená jako nekvalitní vás zaujme a bude vám připadat jedinečná, proto se nezdráhejte pustit se i do méně oblíbeného díla.

• Váhavým čtenářům pomůže přečíst si před finálním zakoupením knihy její recenze, které mu pomohou se rozhodnout

Nejen papírovými knihami živ je člověk

Moderní doba přináší svoje specifika a nové možnosti. Kromě tradičních papírových knih máme k dispozici i knihy elektronické neboli e-knihy, jejichž vydání a distribuce mezi čtenáře není tak nákladná, což se promítá i v jejich ceně. Pořídíte-li si navíc čtečku knih, která vám umožní uložit až stovky titulů do jednoho zařízení, nebudete se muset před cestou na dovolenou rozmýšlet, kterou knihu si vzít, protože budete mít kdykoliv po ruce velké množství titulů.

• Díky modernímu pokroku si nemusíte kupovat pouze knihy papírové.
  • Zejména na cestách velmi dobře poslouží elektronická čtečka knih prošpikovaná vašimi oblíbenými tituly v digitální podobě.

Nejlepší knihy 2020. Vybrali jste si?